آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر ویروس کرونا

به گزارش یزد بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شواهد نشان می دهد که شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در مردان بیش از زنان اسن و برخی ویژگی های بیولوژیک، مردان را در ابتلا به ویروس کرونا آسیب پذیرتر از زنان می کند.

آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از اول تا هفتم اسفند ماه به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری شده است و با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهان، شعار سال جاری این هفته همه گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامتی مردان است.

وی اضافه نمود: گرچه ابتلا به کرونا مختص جنسیت خاصی نیست اما شواهد نشان می دهد که شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید 19 در مردان بیش از زنان است و برخی ویژگی های بیولوژیک، مردان را در ابتلا به کووید 19 آسیب پذیرتر از زنان می کند.

لاری ادامه داد: از طرفی مسئولیت شغلی مردان و حضور بیشتر آنان در اجتماع و محیط های پرخطر می تواند از دلایل مهم ابتلای بیشتر مردان به کرونا باشد. هفته سلامت مردان فرصت مغتنمی برای ارتقای سواد سلامت و افزایش آگاهی، هوشیاری و ترغیب مردان به حفاظت بیشتر از خود در برابر کووید 19 است.

وی گفت: جای خوشحالی است که آخرین روز این هفته در سال جاری، مصادف با میلاد حضرت علی (ع) و روز گرامیداشت مقام پدر است. ضمن عرض تبریک این روز به کلیه مردان و پدران کشور به ویژه مردان شاغل در نظام سلامت از تلاش شان در جبهه نبرد علیه کووید 19 تشکر می کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3454

به "آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید